Thailand - Krabi

Äntligen har vi kommit iväg till vårt älskade Thailand igen, det är ju detta man gått o längtat efter sen man bokade det i våras, o nu är vi här sen några dagar tillbaks - underbart!!!!! Varmt o skönt o go mat!!:)
Vi har börjat våran resa med fyra nätter i ao nang, på ett hotell som heter red ginger chic resort, kanonbra! Började med att vi blev uppgraderade till sviten när vi kom, utan extra kostnad, så ist för ett rum på 40 kvm där elicia skulle sovit i vår säng så fick vi ist ett tvåvåningsrum på 85 kvm, två sovrum, två balkonger med badkar ute m.m så det var hur bra som helst!:) det ligger dessutom inte vid ao nang Beach där det är på tok för mycket folk enligt oss, utan vid grannstranden där det är betydligt lugnare. Sen är ju stranden i sig, precis som ao nang Beach, inget att hänga i granen om man jämför med hur Thailand kan vara, men man tar sig lätt till närliggande stränder där det är riktiga paradisstränder!! Igår tog vi båten till railey som ju är otroligt vacker, men även där väldans massa folk o båtar överallt. Minns inte att det var riktigt så tjockt me folk sist vi var här, men det var ju å andra sidan 9 år sen så kan ju ha ändrats lite.. haha! Idag gick vi ist längst bort på ao nang Beach o därifrån upp en rätt brant trappa som ledde oss förbi en massa apor o sedan över till en liten strand på andra sidan berget dit man bara kommer via denna lilla trappstig eller med båt, helt oroligt vacker natur där!!! O inte alls så mycket folk!:) Synd att det aldrig gör sig lika bra på bild bara när man vill visa kort... men men..:)
Imorn åker vi till klong nin Beach på koh lanta, och vårat kära lanta Miami resort som vi även bodde på förra året, ska bli härligt! Här på red ginger har vi träffat en massa goa svenskar, både ett par barnfamiljer men även ett par som vi pratat en hel del med så hoppas vi träffar lite kul folk på nästa ställe me!:) om inte annat så kommer ju Karro, Jonas o barnen ner en vecka senare, ska bli riktigt roligt!! Tjejerna längtar efter Jamie o Alison!:)

Hjula, hjula, hjula... överallt!!🤣

Eller springa...:)

Fast mest bada såklart!! Noelle har lärt sig simma nu med så det är ju toppenbra! Så nu övas det en himlans massa på det oxå!:)

Apor kryllar det av längst bort på ao nang-standen! Man man får se till att hålla i sina grejer vill jag lova.. jag är inget jättefan av dom där faktiskt, men vi klarade oss utan att bli av med något iaf:)

Den här snodde en vattenflaska som han höll på att försöka få upp såg vi..:)

Fin utsikt på väg över till nästa strand!:)

Här är vi på väg till railey

Vackert med alla dessa klippor o berg runt om!

Lunch:)

Smoothiebreak i poolen vid hotellet

Finns en liten mysig marknad strax bortanför vårt hotell o ikväll när vi va där så sätt det en tjej o sjöng, våra barn var helt sålda! Dom satt där hur länge som helst! Haha! Hon va jätteduktig så jag förstår dom..:)

O så en bild från flygresan, den gick väldigt bra den me faktiskt! Barnen sov största delen av långflyget så det var skönt.. en annan sover ju inte nå vidare kan jag ju inte säga, men det går rätt bra ändå! Man är lite seg ett par dagar efteråt men sen är man inne i rätt rytm igen..:)

Nästa uppdatering blir troligtvis från koh lanta om wifit är ok!:) ha det bra så länge!!🌞