Bland guldkorn och bottennapp

Våra senaste två dagar har bjussat på allt möjligt, bra och... lite mindre bra..;) Igår va vi på båttur på Donau, besökte en fantastiskt vacker kyrka och åkte buss som körde fel och som aldrig stannade.. Haha! Vi hade tänkt ägna gårdagen åt shopping, men när vi väl hade gått hela vägen till shoppingcentrat så va de ju såklart stängt.. (Vi hade kollat upp öppettiderna på deras hemsida där det stod att det skulle va öppet, men det gällde uppenbarligen bara restaurangerna där inne..) Lite osis! För övrigt va typ allt stängt igår.. Man är inte riktigt van vid det när man kommer från sverige..:) Men fick shoppat idag istället så det gick ingen nöd på oss!;) Vi har ätit på en hel del riktigt grymma ställen, så hungriga har vi iaf inte behövt vara..:)
 
Idag har vi som sagt shoppat, både i köpcentrat, på gågatan och i en stor saluhall. Den där saluhallen åkte vi för övrigt till här om dagen med, då hade den nyss stängt när vi väl kom dit.. Går bra för oss med öppettiderna här.. Haha!
På eftermiddagen idag så åkte vi till ett "termalbad", som Ungern är kända för, och detta var det största, mest kända och det som de flesta, inkl vårt hotell rekommenderade så vi hade sett fram emot några timmar av riktig avslappning... Men ojojoj, vilken flopp!! Vi visste att det skulle va gammalt o lite slitet, men detta va riktigt ofräscht... Luktade typ kiss överallt, smutsigt o vidrigt! O vattnet i poolerna undrar jag om de nånsin byter eller renar..? Nä fy, inte min grej alls!! Och dessutom va det ju verkligen inget speciellt, lite varma pooler inne och ute och olika bastu har man ju sett förr.. Men, det var ju inte stängt när vi kom dit iaf, alltid nåt! Hehe! Och det är ändå nåt man ville testa när man va här, men jag lär inte åka dit igen om jag besöker staden fler gånger...
 
 
"Basilika-kyrkan", fanastiskt fin inuti!!!!! Utanpå me..:) men skulle varit blå himmel me bara.. Hehe!
 
 
Ett sånt här hantverk som en vacker kyrka verkligen är, gör sig tyvärr inte så bra på bild... Över 50 år hade det tagit att bygga denna, det förstår jag med alla vackra små detaljer.. Tände även två ljus där inne för mina fina änglar!
 
Utsikten där uppe var det inget större fel på heller..
 
Grym burgare!!👌
 
Lite fika som ser bättre ut än de smakade.. Inget slår svenskt fika!!:)
 
Ingen vidare bild, men världens godaste pasta!!!!😋
 
Pannacotta kunde dom oxå göra..:)
 
Här va vi på en "ät och drick så mycket du orkar-restaurang", nästan lite synd att vi inte dricker några större mängder alkohol när vi är iväg, det hade ju varit perfa att sitta där i några timmar o förfesta annars..;)
Ynka 150kr kostade det nämligen..
 
Nån kvällsgrej med musik, mat- och dryckesstånd från första dagen när vi va så trötta så vi knappt orkade stå på benen.. hade varit riktigt mysigt annars!;)
 
Parlamentet sett från Donau. Observera båtbussen i vattnet, riktigt kul tyckte jag!😂 Haha!
 
Parlamentet igen, nu by night!
 
Kedjebron vackert upplyst!
 
Saluhallen.. 
 
Resten av dagen idag har jag glömt att ta kort, inte så mycket att ta på shoppingpåsar och sunkiga pooler ändå iof.. haha!
Nu ska vi sova, imorn bitti är det dags att flyga hem till mina hjärtan igen! Och till solen har jag förstått, här har den lyst med sin frånvaro efter lördagens kanonväder, så de ska bli gött!:) natti natti och kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0