Två dagar är på tok för kort!!

Tänk va bra det vore om det skulle va helg i fem dagar o vardag i två, istället för som det är nu! Och då skulle ju helgjobb självklart vara förbjudet! Tänk va bra det vore, o va tid man hade haft!! Och väldigt lite pengar... haha! Men det hade det varit värt!:) Nu har jag ju det ändå rätt bra som är ledig varje måndag, då blir det ju åtminstone en extra dag på helgen kan man säga... synd bara att andra jobbar då, och at jag behöver jobba varannan helg för att få den där måndagen... Nä, min ide borde klubbas igenom, helt klart!:)
Det jag ville komma till, om ni inte förstod det, va att helgen går på tok för fort! Denna bara rusade iväg... som vanligt! I lördags stod det "åka till badhuset" i tjejernas adventskalender, så då blev det en tur till Ulricehamn innan vi på em/kvällen hade grannarna på besök, mysig dag med andra ord! I söndags var barnen med Christer o Lisbeth på teater, Askungen, även det ur dagens "lucka", så då hade kalle o jag några timmars egentid hemma vilket resulterade i en del röjande och en massa julbak bla..:) Allt jag bakde blev dessutom bra, det hör inte till vanligheterna när jag gör julgodis vill jag lova! Hehe! Va en hallon/lakritskola som inte smakade som jag hoppats, men den blev bra ändå, bara att jag inte tyckte den va så kul i smaken... Resten blev både bra och gott iaf, så de va ju bra!;) Sen när Noelle o elicia kom hem igen så högg vi en gran o satte in, den blev riktigt fin i år måste jag säga!! Nu ska den bara kläs med, det har vi inte hunnit med än, bara ljusen som kommit i än så länge..:) Barnen fick en liten minigran i plast att ha uppe på loftet, perfekt så dom kan hänga allt sitt söta pynt i den så jag kan få ha mitt färgtema i den stora!:) Så var det alltid hemma när vi va små med, vi hade en "barngran" i bodegan som vi fick klä med smällkarameller o annat fult o så klädde alltid pappa den där uppe, något mer stilrent...;) 
Idag har det oxå gått i ett... Städat, handlat, gjort lite mer julgodis, vart hos tandläkaren med elicia, varit på bibblan där barnen helst hade velat låna med sig hela biblioteket om dom fått välja.. haha! Och färgat håret har jag fått gjort med, kors i taket! Det är ju så otroligt tråkigt så jag drar alltid ut på det in i det längsta... Men när två stycken påpekat lite fint att jag nog borde färga barret, och när detta dessutom va tre veckor sedan, så kände jag att det var dags... haha! Så nu M och G, nu är det gjort!😜
 
Imorn är det lite luciafirande på dagis mellan 8-10, tyvärr utan oss föräldrar vilket jag tycker är himla synd för det är ju så mysigt med lucia, men men... Tur att vi har firat på kyrkans barntimmar iaf där vi får va me o kolla!:) Sen får jag hämta dom igen för att va hemma ett par timmar innan det är dags att lämna dom igen när jag ska till jobbet... Det är ju en jäkla tur att man bor nära... Ursäkta, men jag tycker det är rätt fjantigt att dom inte bara kan få va kvar där dom timmarna istället för att man ska hatta fram o tillbaka så... Speciellt eftersom vi har det rätt jobbigt vid lämning varje gång med elicia, hon är alltid väldigt ledsen när man lämnar.. o nu ska man då behöva ta den proceduren två gånger på en dag... Jag menar, det handlar om nån dag om året som det är nåt sånt här, och hur många barn kan det handla om som börjar sent på dagen?! Nä... riktigt irriterande om ja ska va ärlig!! Och dessutom vill dom gärna (inte sagt det rakt ut men i princip) att vi skulle skaffa barnvakt ett par dagar, dagen innan julafton och dagen innan nyår, för att det bara va elicia på hennes avdelning som skulle va där då, och bara Noelle o elicia kvar efter en viss tid den 30:e... Men dom slår ju ändå ihop hela alltet när det är få barn, så jag förstår inte riktigt problemet heller för den delen... Men nä, det tänker jag inte göra! Ska det va åt ena hållet så ska det allt va åt andra med... Sådeså! Kan tillägga att det är en person som stör mig lite mer än andra, de allra flesta är toppen!! Och tack o lov har vi inte våra barn på den avdelning där h*n jobbar längre... Men det är tack vare h*n som jag blir trotsig tillbaks! Oj, så bittert detta inlägg slutade nu.. haha! Från att ha handlat om en riktigt bra helg till detta.. Aja, som allt annat, det går upp o ner!;) Nu måste jag sova! natti natti!
 
Glömde ju fota allt jag bakade, så fick bli en lånad bild från Google!:)
 
 
Ulrika
2016-12-13 @ 06:44:31

Ur ett barnperspektiv tror jag det vore det bättre att låta barnen vara kvar hela dagen och inte hämta och lämna tbå gånger samma dag. Sen av samma anledning, Elicias bästa ska de självklart informera om att Elicia blir ensam på sin avdelning så att ni kan ta ställning till om ni vill/kan lösa det på något annat sätt men absolut inte be er ordna barnvakt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0